browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

Yeni Hafta, Yeni Bisikletler, Yüksek Motivasyon! – Bölüm 2

Posted by on 15/06/2012

Cuma akşamı Eymir’de yaşadıklarımız, yaşlı bisikletlerimize çok güvenmememiz konusundaki fikrimizi iyice sabitlemiş oldu. Bu soruna acilen bir çözüm bulmalıydık. Cumartesi günü şampiyonların kahvaltısı ve taze öğütülmüş kahve yanında kısa bir kitap okuma faslından sonra Delta Bisiklet‘e yollandık (evet hala tez çalışmamız gerekiyordu). Elimizde bisikletler ve bisiklet bileşenleri hakkında evvelden yaptığımız teknik araştırmaların sonuçları ve bir liste vardı. Delta Bisiklet’teki profesyonel ekibin yapıcı yönlendirmeleriyle bambaşka bir liste ortaya çıkıverdi. Uzun süren analiz sürecimiz sırasında Rock Lizards / Kertenkeleler projesini de Delta Bisiklet yöneticileriyle paylaşma fırsatı yakaladık. Büyük bir heyecan ile bizi dinlediler, tecrübelerini paylaştılar ve yeni fikirler verdiler. Konu konuyu açtı ve geçmişte yaptıkları ve gelecekte yapmayı düşündükleri bazı projelerden bahsettiler. Özellikle Ağrı Dağı zirvesine bisiklet çıkardıkları aktivitenin bir parçası olmayı çok isterdim!  (Konu hakkında pek çok yazı bulunabiliyor Internet üzerinden: MTBTR Forum yazısı, Sabah Gazetesi haberi). Bundan sonraki planlara dahil olma isteğimizi de paylaştık ve 2 saatlik görüşmemizin ardından Delta Bisiklet ile Kertenkeleler Takımı arasında sağlam ve samimi bir dostluk ve dayanışma ilişkisinin temelleri atılmış oldu.

Eve döndük… Ama aklımız bisikletlerdeydi. Sürekli bir telefon trafiği gecenin geç saatlerine kadar kesilmedi. Pazar günü sabah erken bir saatte soluğu yine Delta Bisiklet‘te aldık. Oraya vardığımızda Banu ve benim bisikletlerimiz ayrılmıştı ve hemen ilk kontrollerine başlandı.

Yeni Corratech bisikletlerimiz

Bu noktada bisikletlerimizden bahsetmek gerekli. Corratec X-Vert S 0.4. X-Vert serisinden Halcon modelini daha önceden kullanmışlığımız vardı. Özellikle ZZYZX MTB 660 gidonun rahatlığı çok cazipti. Cannondale’in Trail SL 1 modeli diğer bisiklet alternatifimizdi. Uzunca da kafamızı kurcaladı. Bir Amerikan bisiklet üreticisi olan Cannondale firması özellikle bu işe ayırdığı AR-GE bütçesiyle tanınıyor. Çok sayıda patentli ürünün de sahibi. Ancak yaptığımız çıkarıma göre Cannondale bu AR-GE çalışmalarının ürünlerini belirli bir seviyenin üzerindeki serilerde kullanıyor ve trail SL serisi bunlardan biri değil. Bu ve birkaç başka sebeple Corratec’te karar kıldık ve pişman olmadık. Bisikletlerimizin detaylı incelemesi ileride gelecek.

Yeni bisikletlerimiz ve pırıl pırıl zincirler

Bisikletleri arabaya yükledik, ve bir çırpıda kampüse geldik. Haftasonu tez ile ilgili yapmayı planladığımız çalışmaların yarısını bile bitirememiştik. Ama aklımız bisikletlerdeydi. Biraz çalışıp vicdanımızı rahatlattıktan sonra “bir tur binmek” için bisikletleri bahçeye çıkardık. O bir tur, bir Yalıncak turuna dönüverdi. Normalde denge ve zemin yapısından ötürü bizi zorlayan Bugi Bugi patikasından kertenkele edasıyla tırmanıverdik. Güneş tepemizde bizi kavuruyor olmasına rağmen çocuklar gibi şendik pedallarımızı çevirirken. Ertesi gün almak üzere bisikletleri ofiste bırakarak eve döndük.

Hafta başlangıcı, Pazartesi sabahı, ofise gitmek üzere eski bisikletlerimiz ile evden çıktık. Bir bakıma duygusal bir yolculuk oldu bu. 18 yıllık bisikletim, Bianchi Meta’yı son defa sürdüm.

Haftanın ilk günü, öğlen saatleri… Havanın sıcak olmasına rağmen kendimizi dışarı atma isteğine karşı koyamayıp, yeni bisikletlerimize atlayıp soluğu Yalıncak girişinde aldık. Mat serildi, yiyecekler ortaya çıkarıldı. Koruluk girişinde, çam gölgeleri altında yenilen hızlı bir öğünün ardından kısa bir kitap okuma seansı, Pazartesi sendromunu altetmemiz için yeniden enerji depolamamıza yetti de arttı.

Akşam olup hava kararmaya başladığı sıralar Ateş kampüse geldi. Bir haftadır aksattığımız arazi koşusu idmanımızı yaptık. İdmanın odağını dik ve uzun yokuş turmanışları oluşturuyordu. Yine daha önce sapmadığımız bazı patikalara saptık ve yine Yalıncak bizi sürprizlerle karşıladı. Gün batımını doğu koruluklarının tepesinde karşıladık. Tüm kampüs, Bilkent ve Yalıncak’ın tepeleri altımıza serilmiş gibiydi.

Bir haftayı daha dopdolu geçirdik. Heyecanlandık, sevindik, yorulduk, terledik, aksilikler ve ağrılara maruz kaldık. Ama zorlukların hepsini ekip olarak göğüsledik, güzellikleri paylaştık!