browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

Macerada 2014’ün ardından…

Posted by on 18/09/2014

Geçen hafta adalararası macera yarışı Macerada’ya kalabalık bir ekiple katıldık. Çift kişilik takımlar halinde yarışıldığı için üç takım olarak kayıt yaptırdık. Doruk ve Efe “Kertenkeleler”, Deniz ve Banu “Dr. Kertenkeleler”, Mert ve Mert ise “Mertenkeleler” ismini kullandı. Macerada, İstanbul adaları arasında geçen yüzme etabını içermesiyle şu anda türünün Türkiye’deki tek örneği. Bu eşsiz bir tecrübe ve kesinlikle çok çok eğlenceli.

Macerada-Kertenkeleler

Kertenkeleler bir arada. Foto: Organizasyon

Yarıştan bir gün önce adada olmak gerekiyor. Teknik toplantı Cumartesi akşamı. Geçen sene Alper Dalkılıç ile çöl koşuları üzerine bir söyleşi yapmıştık, bu sene ise Magma (Adı Bilinmeyen Dergi) editörü Özcan Yüksek ile masallar üzerine sohbet ettik. Alper Dalkılıç ve Bakiye Duran da bizimleydi. Gece adadaki Kızılay Gençlik Kampı’nda kalınıyor. Zengin muhabbet eşliğinde dolu dolu ve lezzetli akşam yemeği ve sabah kahvaltısı da var.

Foto: Organizasyon

Alen Gavar teknik toplantıda yarışın kurallarından bahsederken bu sene yarışın karakterini tamamen değiştiren, çok önemli, yeni bir kural olduğunu belirtti. Yarış süresi 5 saat olarak belirlenmişti ancak 3 saatten sonra dakika başına 3 puanlık ceza işleyeceği açıkladı. Ayrıca eğer tüm kontrol noktalarına uğranırsa, 3 saatin altında tamamlanan her dakika başına takımlar ekstra 3 puan kazanacaklardı. Şüphesiz bu yeni kural ile birlikte yarışın zorluğu ciddi biçimde artmış oldu. Şans faktörlerinin etkisi azalırken planlama ve stratejinin önemi yükseldi.

Yarış sabahı saat 06:20’de uyandık ve 06:30’da başlayan kahvaltıya gittik. İlk etap yüzme olacağından kahvaltıyı erken yapmak önemli. Saat 08:30’da bir tekne ile Burgaz Ada’ya taşındık. Yağmur çiseliyordu. Yarış sırasında kullanacağımız malzemeleri sırt çantamız içinde teknede bıraktık. 09:00’da start verildi ve 30 takım hep birlikte suya atladık. Kısa bir süre sonra yağmur hızlandı. Yüzme bonus kontrol noktasına gitmeyenlerin birer birer sudan çıktıklarını görebiliyorduk. Önümüzde ise başka yarışmacıların yükselen kulaçları ve sıçrattıkları sular yağmura karışıyordu. Suyun altında denizanalarının dışarıdaki yağmura aldırış etmeden sakin sakin dolaştıklarını görebiliyorduk. Daha derinler ise karanlığa karışmıştı. Doruk ve Efe bize kıyasla hızlı yüzücüler olduklarından önlerde olmalıydılar. Mert’ler ise birbirlerinden ayrılmışlardı. Banu’yla beraber bonus teknesine ulaşıp, sudan çıkma noktasına varana kadar 1 km’lik yüzme yaklaşık 35 dakika sürdü.

Hızla ayakkabılarımızı giydik, çantalarımızı sırtlandık ve haritamızı alarak Koşu & Bisiklet etabına başladık. Koşu & Bisiklet etabındaki noktalar koşarak veya bisikletle alınabiliyor. Yüzme etabının bittiği nokta ile bisikletlerin bulunduğu yer (Kızılay kampı) arasında biraz mesafe var. Biz de bisikletleri almaya gidene kadar, yol üstündeki birkaç hedefe koşarak uğramaya karar verdik. Paralel patikalar arasındaki çalılıkları geçmek pek iyi bir fikir değildi. Çalılar çok sıktı ve aralarındaki patikaları bulmak ve izlemek çok zordu. Bu çalılıklar arasında epey zaman kaybettik ve her tarafımız çizik doldu.

Macerada-Fayton

Foto: Organizasyon

Kızılay kampından bisikletleri aldıktan sonra uğradığımız ilk bonus noktasındaki oyun tengram puzzle’ı idi. Geçen sene oldukça zorlanmış ve vakit kaybetmiştik. Bu sene değişen kurallardan biri bonus oyunlarına 5 dakikalık süre sınırı konulması idi. Bu sebeple oyuna başlarken stresliydik. Neyse ki çok zorlanmadan tamamlayıp yola devam edebildik. İkinci bonus oyunu Lefter penaltı noktasıydı. Bu noktaya gelince bir minyatür kaleye art arda şutlar çektik. 7 şutta 5 penaltıyı tutturup hızlıca devam ettik.

Bisikletleri teslim edip Koşu etabına geçtiğimizde yarış başlangıcından itibaren 2,5 saat geçmişti. Zaman cezasına girmeden yarışı bitirebilmek için 30 dakikamız kalmıştı ve bu tüm hedefleri toplamak için yeterli değildi. Fayton çekme bonus etabını içerecek şekilde kendimize kısa bir rota çizdik ve yakınlardaki hedefleri toplamakla yetinip, 4 dakika gecikmeli olarak geri döndük. Bu gecikme bize 12 puana mal oldu.

Rota seçimlerimiz çok hatalıydı. Pek çok noktada yolu uzatmamak için yaptığımız kestirmeler vakit kaybetmemize sebep oldu. Bir noktada bir kişinin hedef fenerini asılı olduğu yerden alıp başka yere taşımış olması da epey vakit kaybına sebep oldu. Yarış sonunda Doruk ve Efe 2., Banu ve ben 3. olduk. Rota seçimlerimizi gösteren videoları iki bölüm halinde yazının en altında bulabilirsiniz.

Yine harika bir yarıştı. Çok eğlendik, oldukça da zorlandık. Geçen seneyle karşılaştırılınca yarışın zorluğunun artması ve strateji kurmanın bu denli etkili olması yarışı çok daha eğlenceli bir hale getirmiş. Organizasyon müthişti. Güler yüzlü arkadaşlar herşeyi detaylı olarak düşünmüş ve planlamış. Hiçbir aksaklıkla karşılaşmadık. Yarışçılar harikaydı. Parkurda karşılaştığımız herkes, ne kadar yorgun olursa olsun gülümsemeye devam ediyorlardı ki bunun önemi bizim için çok büyük. Bu sefer 2015 yılı yarış tarihi şimdiden açıklandı: 6 Eylül. Bakalım seneye bizi nasıl sürprizler bekliyor olacak?