browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

En Genç Türk Ironman’den Avusturya Yarış Raporu

Posted by on 29/07/2015

“You are an IRONMAN” değil, “You are IRONMEN”.

1087_062292Yaklaşık 8 ay önce aklımda oluşan triatlon yapma fikrinin ardından IRONMAN olmaya karar vermiştim, ama benim için kolay olmayacağının farkındaydım (antrenmanları kast etmiyorum, işin malzeme ve maddi boyutu beni zorlayacaktı). Hazırlık aşamalarında ne yarışa kayıt olabileceğim maddi kaynak, ne de yarış sırasında kullanabileceğim wetsuitim, bisikletim hatta uzun mesafe için uygun ayakkabım vardı, aslında hala yok. :D. Yarış sırasında kullandığım neredeyse bütün ekipmanları ( çorap, yüzme ve bisiklet gözlüğü, kask, dağ bisikleti ayakkabısı, hızlı yama ve düşük kalite nabız saati haricinde) arkadaşlarımdan ödünç almıştım. Yol bisikleti pedalımın ve ayakkabımın, aero barımın olmamasını dert etmemiştim. Geçen yazımda belirtmiştim yarışa nasıl kayıt olduğumu, hangi problemleri yaşadığımı. İnsanın hayalleri ve destek olan sevdikleri olunca mutlaka o sorunlar çözülüyor. Onlarca kişinin desteği olmasa sanırım yarışa gidemeyecektim. Ben sadece o bahsedilen mesafeleri fiziksel olarak kat ettim ( her makinenin yapabileceği gibi), wetsuitim, bisikletim ve koşu ayakkabım olmasaydı sanırım o mesafeleri kat edemezdim. O nedenle sadece ben IRONMAN olmadım, bana destek veren herkes IRONMAN oldu.

You are an IRONMAN

25 Haziran 2015 Uçuş Günü

Güne uyanır uyanmaz ilk şokla karşılaştım, saat 3’e kurduğum alarmı duymamıştım, saat 6’da uyandım. Uçağa yetişmem sanırım imkansızdı. Ne yapacağımı düşünüp oda arkadaşım Emre Sobacı’yla birlikte havaalanına kadar gittik, tekrar bilet alarak önce istanbul’a, oradan Slovenya’ya, oradan da otobüsle Avusturya-Klagenfurt’a geldim. Eşyalarımı otele bıraktıktan sonra, işlerimi tekrar planladım. Saat 23:00 gibi uyuma çabalarına başladım.

26 Haziran 2015 Kayıt, Antrenman Yüzmesi ve Koşu Parkurunun Bir Kısmını Tanıma

Yüzeceğim kanal

Sabah saat 7’de uyanıp, kahvaltıya gittim. Saat 9’da EXPO alanı açılacaktı, kayıt yaptırıp 9-11 arası yüzme antrenmanına yetişmem gerekiyordu. Saat 8.30’da kahvaltımı bitirip, eşyalarımı alıp EXPO alanına doğru yürümeye başladım. Yürürken koşacağımız yolun bir kısmını görecektim. 9:10 gibi kayıt alanına vardım. Lisansımı gösterip, muafakatnameyi imzaladım. Ardından yarışma kitimi aldım. Yüzme alanına doğru yol almaya başladım. Üzerimi değiştirip, göle girdim. İlk dakikalar soğuk gelse  de sonra alıştım. Nasıl yüzebilirim diye stratejiler kurmaya çalıştım çünkü daha önce hiç gölde yüzmemiştim. Havuzda yerdeki siyah çizgiyi takip etmek kolay oluyordu ama gölde böyle bir şansım yoktu.

Yarış öncesi antreman yüzüşü

Deneme yüzüşü

1. deneme: 200m yüzüp iskele ve dubaları seçmeye çalıştım. Malesef ilk denememde dubaları karıştırdığımı düşünüp hatalı yüzdüm ve kenara çıktım. Kıyıdan tekrar incelediğimde aslında hata yapmadığımı anladım. 2. deneme 600m yüzdüm, iskele, küçük dubalar ve en son büyük dubalar… Büyük dubaya gelince saatime baktım, 15 dk’da 600 m yüzmüştüm. Yarış için planladığımdan hızlıydı. 3. deneme dubadan kıyıya 600 m. iskeleyi biraz görüyordum, kafamı arada kaldırıp inceleyerek kıyıya kadar gelmiştim, yine yaklaşık 15 dakikada yüzmüştüm. Otele dönmek için üzerimi değiştirdim, otele doğru yol alırken küçük bir şehir turu yaptım. Otele dönüp bisiklet, koşu ve sokak çantamı hazırlamaya başladım. Check list yaparak eksiksiz hepsini yerleştirdim. Saat 22 gibi uyuma çabalarına başladım.

27 Haziran 2015 Yarış Brifingi, Değişim Alanına Bisikletin ve Çantaların Teslimi

bisiklet ekipman çantalari

Bisiklet ekipman çantaları

Saat 7’de uyandım, 8.30’a kadar kahvaltımı yaptıktan sonra EXPO alanına bisikletle gidip yarış brifingini dinledim. Su sıcaklığı 21.5 C olarak açıklandı, yani wetsuit serbestti. Yaklaşık 10 km kullanarak bisiklette sorun olmadığına kanaat getirdim. Çantalarımı alarak değişim alanına gittim. Değişim alanına girerken kaskımı ve bisikletimi kontrol ettiler, içeride gönüllülerden yardım alarak ilk önce bisikletimi, sonra da çantalarımı bıraktım, zamanlayıcı çipimi aldım. Çıkacakken yağmur yağmaya başladı, çantaların ağzı açık olduğu için ıslanabilir düşüncesiyle geriye dönüp ağız kısımlarını bağladım

çanta hazìrlìklar

Çanta hazırlıkları

ve tekerlerimin havasını indirdim. (Güneş altında kalırsa hava genleşip lastikleri patlatabilir.) Değişim alanından çıkarak akşam öğünü için karbonhidrat depolarımı doldurdum ve gün boyu yaklaşık 3 lt mineralli su içtim. Otele dönüp 19’da uyumak için yattım, ancak aklımdaki düşünceler uyumama izin vermiyordu, ılık bir duş alıp tekrar uyumaya çalıştım. Saat 10-11 gibi uyumuştum.

28 Haziran 2015 Yarış günü

YuzmeCikisi

Yüzme çıkışı saat kontrolü

Yarış sabahı TSİ saat 5’de yerel saat ile 4’de uyandım, sokak kıyafetlerimin bulunduğu beyaz çantayı alarak kahvaltıya gittim. Hafif kahvaltı yaptıktan sonra saat 4:50 de otobüsü beklemeye başladım. Yaklaşık 6 km yolculuktan sonra yarış alanına ulaştım. İlk önce değişim alanına gidip mataralarımı yerleştirdim, lastiklerini şişirdim, bisiklet ve koşu çantalarımın bağlarını çözdüm. Yüzeceğim kanal boyunca yürürken EXPO alanına varmıştım. Değişim kabinlerinde üzerimi değiştirirken, wetsuit nedeniyle tahriş olmamak için, boyun çevreme vazelin sürdüm. Beyaz çantamı EXPO alanına bırakarak, start alanına gittim. Yaş grubumun startını beklerken, bir yandan ısınmama devam ettim ve 6:40’dan dan itibaren verilen startları izlemeye başladım. Yaş gruplarını sırayla start alanına aldılar, saat 6:55’de start alanındaydım. Hava biraz soğuktu, aklımdan suyu soğuk hisseder miyim diye geçirdim ve o an korna sesi duyuldu, herkes suya doğru koşmaya başladı. Biraz bekleyip kendimi suya bıraktım. Su düşündüğümden sıcaktı, antrenman gününde karar verdiğim stratejide yüzmeye başladım. Arada bacaklarıma çarpan eller rahatsız ediyordu. Hiç farkına varmadan dönüş noktasına (1230m) geldiğimde zamanı kontrol etmek için saatime baktım ve mutlu oldum. Beklediğimden daha iyi yüzmüştüm, yaklaşık 29 dakika. Moralim artarak yüzmeye devam ediyordum, 1700 m dönüş noktasından döntükten sonra güneş karşımda olduğu için hiç bir şey göremiyordum. Arkamdakilere ve yanımdakilere bakıp yüzmeye devam ettim, 2800m’de zamanı tekrar kontrol ettim. Hesapladığım süreden daha iyi yüzmüştüm, yaklaşık 1.15. Artık sudan çıkabileceğim kesindi, kalan 1000 m kanalda olacağı için hiçbir sıkıntı yaşayacağımı zannetmiyordum, kendime işin artık bittiğini söyleyerek son 1000m’yi yüzdüm ve 1 saat 40 dakikada sudan çıktım. Yarışma benim için yüzmeden çıkınca bitmişti.

1087_058343Jog temposunda koşarak değişim alanına gittim, değişim alanındaki gönüllüler üzerimi değiştirmeme yardımcı oldular. 10 dk sonra bisikletimi alıp yürüyerek yola vardım. İlk k’mlerde çikolata ve su tükettim. Aerobar kullanamadığım için ellerimi gidonun üzerine koyarak optimum pozisyonda durmaya çalıştım. Tempomu sabit tutarak ilk beslenme noktasına gittim, kafamda belirlediğim, her istasyondan yiyecek alınacak kuralına uyup her istasyondan 2 muz, 2 energy bar, 1 şişe izotonik içecek aldım. İzleyicilerin etkisiyle tempomu biraz arttırmak istesem de, tempomu sabit tuttum. Nabız saatinden nabzımı kontol ederken saatim yanlış değerler vermeye başladı, bazen 226 nabız, bazen 65 nabız görüyordum. Saat üzerinden nabız takibini bırakıp vücudumu dinlemeye başladım. 80. Km de tuvalet için mola verip, göl kenarından, ormanların içinden ve küçük yerleşim noktalarından geçerken 1. turu farkına varmadan bitiriverdi . 2. Turda yine aynı planları uygulamaya devam ettim, ama havanın sıcak olması nedeniyle istasyonda durup yüzümü yıkadım. Aklımdan 6:28 de bisikleti bitirsem, 10 dakika değişim alanında oyalansam, 3:15-3:45 arasında koşu sürse diye geçiriken ve etrafı izlerken 2. Turu da bitirme noktasına geldim, yine 80. Km deki tuvaleti kullandım. Son 10 km’de zorlamadan 6 saat 22 dakika sonra bisiklet etabını tamamladım. Çizgi öncesinde bisikletten indim, antrenmanlarda keşfettiğim yöntemi uyguladım. Bisikletten in, biraz yürü, kesinlikle koşma. Koşu ekipmanlarımı alıp jog tempomda koşmaya başladım, transition alanında yaptıklarım nedeniyle bacağımda hiç ağrı hissetmiyordum. Mart ayı ortalarında yaşadığım stres kırığı sonrasında neredeyse hiç koşmadığım için acaba ağrı yaşar mıyım düşünceleriyle koşuya başladım ama kendimi çok rahat hissediyordum. 1-2 defa bağcıklarım çözüldü, bağladım. Normalde koşarken bağcıklarımı flasterle bantlarım, unuttuğum için kendime kızdım.

1087_087724Biraz jog attıktan sonra tempomu biraz daha arttırdım. Birkaç istasyondan koşarak yiyecek alıp devam etmeye çalıştım ama koşarken bişeyler tüketince midem bulanmaya başladı. Her istasyona geldiğimde yürümeye başlıyordum, beslenmem bitince tekrar koşuya devam ediyordum. Koşarken kendimi mutlu hissetmeye başladım, yüzme ve bisiklet etaplarını ben yapmamışım gibi kendimi dinç hissettim. Aklımdan bitiş süresini 11:20 olarak revize ettim. Seyircilerin oluşturduğu atmosfere kendimi kaptırıyordum, yanlarından geçerken kollarımı açarak koşuyordum. Bazen kalabalık koşu ve izleyici gruplarının yanından geçerken ıslık çaldığımda, herkes gülmeye başlıyordu. Havanın sıcak olması nedeniyle izleyiciler ve itfaiye bize yardımcı oluyorlardı. Artık kafamı soğutamamaya başlamıştım, bütün su noktalarından geçerken tüm vucudumu ıslatmaya çalışıyordum ama işe yaramıyordu. 24-25. km lerde sıcak havanın etkisiyle kafamda ağrı, kalbimde ve vucudumda hafif zorlanma hissetmeye başladım. Tempomu düşürdüm ve zihnimde bitiş süresini 11:40 a çektim. Beslenme noktalarından buz alıp kafamı soğutmaya çalışıyordum, süngerlerle destek sağlayarak 33-35. kmlerde sonunda kafamı soğutmayı başardım. Baş ağrım da geçmişti ama tempomu arttırmak istesem de sıcak hava izin vermiyordu. Koşarken Göksen hocamın karşımdan geldiğini gördüm, bitişe birkaç km  kaldığını bildiğimden kendisini, tebrik ettim. Tempoma göre bitiş süresini 11:55 olarak tekrar revize edip, tempomu arttırmadan son kmleri geçmeye başladım. 42 km boyunca cebimde taşıdığım Türk bayrağını 200 m kala çıkardım. Elimde bayrak, son 200 m’yi koşmaya başladım. 11 saat 55 dakika 12 saniye sonunda finish tagının altından geçerken o sözü duydum: YOU ARE AN IRONMAN. 5 yıl + 8 aylık çalışmanın sonucunda bir hedefimi daha bana inanan onlarca kişiyle birlikte gerçekleştirmiştim. Arkamı dönüp süreyi kontrol ettim, hesapladığım sürede geldiğim için mutluydum. Göksen hocamı tekrar görüp birbirimizi tebrik ettik. EXPO alanına doğru gittim. Önce duşumu aldım, sonra masaj yaptırdım. Ardından atıştırmalık birşeyler alıp tükettim. Biraz dinlendikten sonra değişim alanına giderek bisikletimi ve çantalarımı aldım. Hemen otele yürümeye başladım. Otele vardığımda beni büyük bir sürpriz beklediğinin farkında değildim. Birçok arkadaşım yarışı başından sonuna kadar takip etmişti. Mutlu oldum, tebriklerini kabul edip, eşyalarımı toplamaya başladım. Sonra kolayca uykuya daldım.

Yarış Sonrası ve Gelecek Planları

FinishSabah 8 de kahvaltımı yapmak için aşağıya indim, diğer IRONMAN’lerle konuşmaya başladım. Bacakların nasıl, ne kadar sürede bitirdin gibi soruların sonunda kalan eşyalarımı toplayıp, havaalanına doğru yol almaya başladım.

Biraz da gelecek planlarımdan bahsedeyim. 8 aylık projenin tek hayalim olması beklenemez. Gelecek planlarımı gerçekleştirmek için sponsora ihtiyacım var. Bunun için de dikkat çekmem gerekiyordu. Umarım bu projemle yeterince dikkat çekebilmişimdir. Aklımda en az 5 yıllık projelerim var, maratonla ilgili, orienteeringle ilgili, triatlonla ilgili, macera yarışlarıyla ilgili… Sırada Dağ Bisikletli Orienteering Dünya Şampiyonası var, orta sıralarda yer alabilirsem memnun olacağım. Daha sonra Kapadokya Ultra Trail, sponsor bulabilirsem IRONMAN Belek, Istanbul Maratonu ve böyle devam edecek.