browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

Dokuz Eylül İzmir Yarı Maratonu

Posted by on 22/09/2016

img-20160906-wa0004Berlin Maratonu’na antrenman amaçlı 3-4 Eylül tarihlerinde Dokuz Eylül İzmir Yarı Maratonu için İzmir’deydim. Cumartesi günü saat 12:55 uçağıyla Ankara’dan İzmir’e hareket ettim. Göğüs numaramı almak için Bornova Aşık Veysel Rekreasyon Alanı’na gittim. İçeri girer girmez tanıdık birilerinin olup olmadığına baktım ve karşılaştığım kişilerle biraz konuşma fırsatı buldum. Göğüs numaramı aldıktan sonra Karşıyaka’ya gitmek için ayrıldım. Fazla zaman geçirmeden, 20:00 vapuru ile Pasaport’a geçtim. Otele varınca antrenörümden son direktifleri aldım. Saatimin alarmını ayarlayıp uyumaya başladım. Gece 2:30 da uyandım. Kısa bir uyku sorunu çekip tekrar uyudum. Sabah 5:45’de uyanıp hazırlanmaya başladım. Kahvaltıda bir muz, bir dilim ekmek, bir dilim kaşar peyniri, 20 gr bal ve 1 fincan kahve tükettim. Son kontrollerimi yapıp, 7 gibi otelden ayrıldım. Biraz yürüyerek, biraz da jog atarak Cumhuriyet Meydanı’na geldim. Isınmaya başladım, yarış öncesi son kontrollerimi yaparak başlangıca altı dakika kala başlangıç çizgisinde yerimi aldım.

Parkur

14188428_10154069578748795_2424448205226799029_oParkur, Cumhuriyet Meydanı’ndan başlıyor, denizi takip ederek İnciraltı’ndan dönerek Cumhuriyet Meydanı’nda son buluyor. Parkur istisnalar haricinde düz. Sadece birkaç noktada 1-2 metrelik iniş çıkışlar var.  Su noktaları arasındaki uzaklık 3,8 km, 1,2 km olarak sırasıyla devam ediyor. Sıcak hava nedeniyle 2,5 km aralıklarla su istasyonları olması daha iyi olabilirdi. Ayrıca bazı noktalarda fıskiyeler de mevcut ama çok yeterli değiller. Bitişte bulunan duş imkanı, ısınan vücudunuzu serinletmek için güzel düşünülmüş.

Yarış

Yarışın başlamasına altı dakika kala başlangıçta yerimi aldım. Yarışta asıl amacım, sıfır rakımda yüksek nabız bölgelerinde vücudun verdiği tepkileri gözlemlemekti. Bu nedenle saatime 168-178 nabız değerlerini girerek yarışın başlamasını bekledim.  Startın verilmesiyle biraz arkalardan nabzımı dinleyerek koşmaya başladım. 200 m sonunda ön grubun önüne geldim, yaklaşık, 2,5 km boyunca ön grubun 100 m kadar önünde koştum. Ön grubun yaptığı atakla tempo bir süre 3.00 dk/km civarında kaldı, planlarımızda bu bölgede koşmak olmadığı için grup beni geçerken karşı bir atak göstermedim. Planladığımız bölgelerde gitmeye devam ettim.

14249846_10154532766963872_4016994502552591965_oKısa bir süre sonra grupta ayrılmalar başladı. Herkes birbiriyle mesafesini koruyarak koşmaya devam etti. İstasyonlardan aldığım iki sişe suyun 50-60 ml’sini içip geri kalanını üzerime, özellikle bacaklarıma döküyordum. Sıcak hava ve sert zemin nedeniyle kalflerimde ağrılar hissediyordum. Dönüş noktasına yaklaşırken bir enerji jeli tükettim. Dönüş noktasına geldiğimde ön grup ile farkım 600 m, önümdeki kişi ile 300 m civarındaydı. Dönüşte de planladığımız gibi koşmaya devam ettim. 2,5. km’den itibaren neredeyse yalnız başına koşmanın verdiği sıkıcılık ve güneşin yakıcı etkisiyle devam ettim. İstasyonlardan su alarak biraz kendimi serinletmeye çalıştım.  Son kilometrelere girerken vücudumun yorgun olmaması bizim için iyi bir haberdi. Son metrelerde kollarımı açarak bitişten geçtiğimde saat 1.12.40 ı gösteriyordu. Bu derece ile erkeklerde dokuzuncu oldum. Berlin öncesi son test yarışımı bitirmiştim. Yarış içerisinde Berlin Maratonu için birçok bilgi toplamıştık.

Yarış sonrası

Kısa dinlenmenin ardından, soğuma jogu attım. Bu sırada bitişe gelen arkadaşlarıma destek olmaya çalıştım. Soğuma ve ödül töreni bittikten sonra duş almak için otelime gittim.