browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

DASK Anadolu Dağ Aşma Maratonu

Posted by on 02/08/2012

DASK’in duzenledigi Anadolu Dağ Aşma Maratonu’na katılmak Deniz ve Banu’nun fikriydi, ancak onlar o sırada Avrupa’da Tuna Nehri bisiklet turunda olacaklarından dolayı katılamayacaklardı. Benim (Ateş) ve Mert’in orienteering tecrübemiz çok az olduğu için kendimizi çok zorlamamaya ve orta uzunluktaki parkura katılmaya karar verdik.

Daha hafta başlangıcından içimde bir heyecan (ve biraz da korku-endişe) büyümeye başladı. Yarışmaya daha önceki yıllarda katılmış insanların bloglarından çantalarında neler taşıdıklarını, yarışma sırasında yaşadıklarını okuyup çantamı ve kendimi yarışmaya hazırlamaya çalıştım.

Cuma günü öğleden sonra Mert ile yarışma alanına doğru yola çıktık. Ayaş civarından geçerken dışarıda fırtınamsı rüzgar esiyor, tozu dumana katıyordu. Rüzgarla beraber yoğun bir yağış da başlayınca Mert’le birbirimize bakıp endişelendik.

DASK kamp alanına vardığımızda bir çok takımın önceden kamp alanına gelmiş olduğunu gördük. Hatta yarışmacı kamp alanında çadırımızı kurmak için uygun bir yer bulmakta zorlandık. Yarışma kayıt işlemleri yapılırken DASK ekibi çok güleryüzlü ve canayakın davrandı, kendilerine buradan da teşekkür ederiz.

Yarışma brifinginin olacağı 21.:30’a kadar biraz uyuyarak, biraz yakın civarda gezinerek dinlendik. Bol bol yemek yedik, su içtik.. Kısa bir yarışma brifinginden sonra çıkış saatimizi 05:06 olarak öğrendik ve takım numaramızı teslim aldık. Sabah 4’te kalkmayı planlayarak yattık.

Heralde yarışma heyecanı ile daha 01:00 gibi uyandım, 4’e kadar çok hafif uyuyabildim. Kalkıp fazla eşyalarımızı hemen arabaya götürdük, sıcak çayımızı içtik ve tam zamanında yarışma bilgi paketimizi teslim aldık. Daha önce herhangi bir orienteering yarışmasına katılmadığımız için koordinatları harita üzerine işaretlerken başta biraz zorlandık. Noktaları işaretlerken hata yapmamak için ikimiz de birbirimizden bağımsız olarak noktaları işaretleyip, işaretlediğimiz noktaları karşılaştırdık.

Noktaları işaretleyip yola çıkmamız 20 dakika civarında zamanımızı aldı. İlk kontrol noktasına gidiş rotamızı planlayıp yola koyulduk. Daha yarım saat geçmeden kaybolmuştuk, ancak kaybolduğumuzun farkında değildik. Haritada verilmiş yol ve patikalara fazla güvenerek yol aldığımızı daha sonradan anladık. Harita üzerinde yerimizi bulmak en az 15-20 dakikamızı aldı. Yeniden doğru yöne ilerleyip kontrol noktasını bulmamız yarım saatimizi daha aldı. Kontrol noktasında imzaladığımız kağıttaki sıralamadan bir çok takımın bizi geçtiğini gördük. Yolun geriye kalan kısmını daha dikkatli gitmemiz gerektiği kararına vardık.

İkinci kontrol noktasında Mert

Sivri Tepeler

Hikayeyi uzatmadan anlatmak gerekirse, ilk gün yarışma boyunca iki kez daha kaybolduk, yerimizi bulmaya ve rotaya dönmeye çalışırken vakit kaybettik. Bütün kaybolmalara, yağmura, susuzluğa rağmen keyfimiz hep yerindeydi. Öğleden sonra 7nci kontrol noktasına (aynı zamanda ara kamp) düdüklerle ve alkışlar eşliğinde vardık. Yorucu bir günün sonunda düdükler ve alkışlar yüzümüzü güldürdü. Hemen çadırımızı kurduk, ıslak kıyafetlerimizi ve ayakkabılarımızı güneşe serip dinlenmeye başladık.

Ara kamp ortamından çok keyif aldık. Kamptaki herkes bizim gibi gün içinde yorulmuş, ıslanmış ve uzun yol katetmişti. İnsanlar güleryüzlü ve arkadaş canlısıydı. Sıcak çorbalarımızı ve çaylarımızı içtik, sonraki günkü çıkış saatimiz olan 06.14’ü sevinçle karşılayarak çadırımıza uyumaya gittik.

Ara Kamp dinlenme

İlk gün edindiğimiz tecrüblerle ikinci gün sabah daha hızlı hazırlandık, noktalarımızı daha hızlı işaretledik ve yola koyulduk. İlk gün edindiğimiz kaybolma tecrübelerini yaşamamak için çok daha dikkatli ilerledik ve bu sayede ikinci gün boyunca hiç kaybolmadık. Yarışma varış noktasından önceki son kontrol noktasında yarışmayı 12:30’dan önce tamamlayabileceğimizi hesaplayıp hızla varış noktasına ilerledik. Varış noktasına yine düdükler ve alkışlar eşliğinde vardığımızda saat 12:32’ydi.

Tırman tırman nereye kadar

Yolda karşılaştık, merhaba dedik

Ana kamp alanında civar köylülerin kurduğu masalardan gözleme yedik, şeftali-üzüm alıp yiyerek dinlendik. Saat 3’te DASK ekibinin hazırladığı kısır, salata ve makarna ile karnımızı iyice doyurup ödül törenini bekledik. Saat 5 sularında yapılan ödül töreni sonrasında Ankara’ya dönüş yoluna geçtik. Ankara’ya dönerken halen kaçıncı olduğumuzu bilmiyorduk. Birkaç gün sonra açıklanan sonuçlarla 17 takım arasından 5. olduğumuzu öğrendik.

Ankara’ya dönerken yarışma, yaptığımız hatalar ve seneye yapmamız gerekenler üzerinde konuştuk, düşündük.

• Yarışmaya getirilecek yiyecek tek tip olmamalı, çeşitli olmalı. Morali yüksek tutmak için şekerli, ekşi yiyecekler de getirilmeli
  • Kolay bozulmayacak yiyecekler seçmek önemli, benim cuma günü hazırladığım sandviçler pazar gününe bozulacak diye korktum.
  • İlk yardım setindeki elastik bandaj önemli, bir adetten fazla olması iyi olabilir.
  • Kontrol noktaları arasında kaybolmamak, hızlı ilerlemekten daha önemli. Koşarken yol/patika kaçırmak mümkün, koşulacaksa da çok dikkatli olunması lazım.
  • Yarışma boyunca morali yüksek tutmak çok önemli.

Evet kaybolduk, yorulduk, ıslandık ama yarışmaya katılmış olmaktan çok zevk aldık. Seneye de yarışıyoruz, siz de geliyor musunuz?

2 Responses to DASK Anadolu Dağ Aşma Maratonu

1. Ali Cihad ÇAM

sevgili ateş,
    bahsettiğine göre çok az bir tecrübeyle onca takım arasından 5. gelmeniz sizin aslında bulunduğunuz konumu daha iyi kavramanız gerektiğini düşündürüyor. Kendinizi gördüğünüzden daha iyi bir yerdesiniz. Umarım önümüzdeki sene, bu senenin de vermiş olduğu tecrübe ile daha çok eylenir ve bu eylencenizi bir de derece ile taçlandırırsınız.

• ayalabik

Teşekkürler Cihad,

Değişik doğa aktivitelerinden kazandığımız tecrübe ve sportif antrenmanlarımızın sıralamamızda etkisi oldu tabi ki. Seneye ne ile karşılaşacağımızı daha iyi bilerek hazırlanacağız. Derece yapmak kolay değil ama deneyeceğiz 🙂 Sen de bu tür etkinliklerden zevk alıyorsan katılmanı öneririm, bizim için çok güzel bir tecrübe oldu.