browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

ADAM 2015’in ardından

Posted by on 31/07/2015
Foto: Cem Demir-DASK

Geçen sene Gökhan Türe Ultra Parkur’da geçirdiğimiz keyifli ve başarılı yarıştan sonra, yine 2015 ADAM yarışına gün sayar olmuştuk. Bu sefer kampın, dostların, ortamın keyfini rahatça çıkarabilmek için perşembe öğleden sonra kamp alanına vardık. Geldiğimizde alan kampçılar ve yarışmacılarla büyük oranda dolmuştu bile! Kendimize dere karşısında ıssız bir alan bulup ana kamp çadırımızı kurduk. Uzun süredir göremediğimiz dostlarımızla muhabbet ile akşam oluverdi. ODTÜ’nün de gelmesiyle ortalık iyice şenlendi. ODTÜ’den ultra karma parkurda 3, diğer kategorilerde de çok sayıda takımla yine şahane bir ekiptik! Hazırladığımız bulguru pişirirken DASK ekibi (bu ilgi ve alakanın yarış zamanına kadar olduğunu vurgulamalıyız) nefis çorba ve kısırla karnımızı doyurmuştu bile. Yarış brifinginden sonra çadırımıza çekilip hızlıca son hazırlıkları yapıp yattık.

Geçen sene çantalarımız üzerinde hassas şekilde çalışıp ağırlık-ekipman olarak optimum bir hale getirmiştik. Bu sene aşağı yukarı aynı düzeni kullandığımızdan tekrar bir yazı yazmadık. Temelde dış katmanlarda ben TNF Storm Blocker yağmurluk, Deniz de ince bir bisikletçi yağmurluğu ile değişim yaptık. Böylece çanta başı 30-40 gr kazandık. Emre’nin de verdiği önerilerle yemek kabı, ilkyardım çantası, yiyeceklerde son düzenlemeleri de yaparak çantaları yaklaşık 300 gr daha hafifletmeyi başardık. Benim sularla birlikte 5.5 kg’ın altına inen çantam koşu için çok rahatlattı. Deniz’in ki de benden ancak 300-400 gr ağırdı.

Detaylı rota çözümlememizi şu sayfamızda bulabilirsiniz.

Foto: Necdet Pehlivan/Faika Berat Taşkıran-DASK

İlk gün çıkışları 5:30’da başladı. Biz de çıkışımızı 4. ultra takım olarak 4. 5:45’te aldık. Toplam ara kamp dahil 9 hedef vardı. Haritamızı aldıktan sonra biraz yavaş ve temkinli bir işaretleme ile ancak 13 dakika sonra parkura başlayabildik. Tempolu başladık. Sabah serinliğinde bile üzerimde sadece tişört olmasına rağmen ilk hedefe giderken terlemeye başlamıştım. İlk hedefler (özellikle ilk 4 hedef), görece orienteering’i kolay, “çok hızlı” hedeflerdi. Parkur geçen senekinin aksine ağırlıklı olarak yoldan geçiyor ve tempoyu hiç düşürmeden sıklıkla koşmayı gerektiriyordu. Geçen sene rotalara kontrol noktalarında karar veriyorduk. Bu sene düzgün yollar izin verdiği için büyük oranda koşu sırasında bir sonraki hedefe kadar olan rotaya karar verip kontrol noktalarında çok az durmayı başardık. Yeme-içmemizi de yine yol sırasında yaptık. Gün boyu Dudu-Emre ve Zeynep-Emre çiftleri ile zaman zaman parkurda karşılaşmamız, bazen de kontrol noktalarından zamanlamayı takip ederek strese girmemiz sayesinde tempoyu hiç düşürmedik. Aramızdaki tatlı rekabet ile hepimiz çok daha başarılı bir parkur çıkarıyorduk!

İlk gün çektiğimiz en büyük sıkıntı su idi. Geçen seneden her yerde su bulmaya alışıktık, ilk başlarda gayet rahat su tükettik. İlk birkaç hedefte su bulamayınca daha dikkatli içmeye başladık. Hava da ısındıkça su ihtiyacımız artıyordu. Ancak 5. hedefe giderken yaylada bulduğumuz çeşme sayesinde (yayla sakinlerinin göstermesi ile) sularımızı yenileyebildik. DASK ekibinden öğrendiğimize göre daha bir hafta-on gün öncesinde parkurdaki su bolluğu sebebiyle birçok yere girmek mümkün değilmiş. Bu kısa zamanda bu kadar kurumuş olması bu senenin talihsizliğiydi.

4. hedeften sonra hedeflerin teknik zorluğu arttı, aralarındaki mesafe ve tırmanış uzadı. Yorgunluk da arttığı için biraz daha temkinli gitmeye başladık. Kontrol noktaları arası sürelerimiz arttı. En son 13:30’da varabileceğimizi tahmin etmişken 14:06’da ara kampa ulaşmayı başardık.Böylece 08:20 saatte ilk günü tamamladık. Günün rota özeti ve eğim profili aşağıda. Strava kaydını da buradan görebilirsiniz.

Gun1

Gün 1: 48 km, 2200 m irtifa kazanımı, 08:20 saat

Ara kampta tüm öğleden sonrayı muhabbet, yeme-içme, dinlenme ile geçirdikten sonra çıkış saatlerinin açıklanmasıyla erkenden uyuduk. Bu sefer çıkışlar 6:00’da başlıyordu. Yine dördüncü takım olarak 6:15’te çıkış aldık. Ana kamp dahil 7 hedef vardı. 10 dakikada haritayı işaretleyip çıktık. Bu sefer ilk hedefler daha teknik ve zorluydu. İlk üç hedefte hata yapmasak da yaşadığımız tereddütler bize zaman kaybettirdi. Bizden önce çıkış alan Dudu-Emre bizle farkı 15 dakikaya kadar açınca (ilk gün ancak yarım saat önlerindeydik) biraz strese girdik. Tempoyu artırmamız ve 4. hedefe yaptığımız başarılı navigasyon sayesinde rakiplerimizi yakalamayı başardık. Parkurun sonrası çok hızlı ve sıcaktı. Tüm karma ultra takımları birbirimizle zaman zaman karşılaşıp geçerek ciddi bir farka sahip olmadan parkuru bitirdik. İkinci gün ilk güne göre daha kısaydı. 12:00’a kadar bitirir miyiz diye düşünürken 11:53’te 5:38 süre ile varıştan geçerek parkuru birinci takımın 42 dakika arkasında, üçüncü takımın 33 dakika önünde tamamlayarak ikinci olduk! Geçen seneki 17 saatlik süremizi 14 saatin altına çekmeyi başardık. İkinci günün rota özeti ve eğim profili aşağıda. Detaylı Strava kaydı da burada.

Gun2

Gün 2: 32 km,1400 m irtifa kazanımı, 05:38 saat

Yarıştan sonra kendimizi dereye ve duşa attık. Sonra sırayla varışa gelen arkadaşlarımızı izledik. Geçen sene de aynı şekilde bizi destekleyen Dörtdivan belediyesinin sporculara bol bol getirdiği pilav-tavuk ile keyifler iyice yerine geldi. Bu senenin tatlı bir anısı, yarışı bitiren tüm karma-ultra parkur takımlarının erkek-ultra parkur takımlarını geçmiş olmasıydı. Kızlar bu sene dayanıklılık ve navigasyondaki öncülüklerini kanıtladılar! Hem takımlar, hem DASK ekibi deli gibi yorgun olmasına rağmen yine ödül töreni, punch servisi, ateş başı muhabbeti ile harika bir gece geçti. Pazar sabahı nerelerden çıktığı belli olmayan sonsuz yemek stoğu ile DASK ve katılımcılar, aile olarak şahane bir kahvaltı yaptık. Bu sefer su savaşına başlamadan önce ODTÜ olarak biz de işin biraz ucundan tuttuk, organizasyon malzemelerini toplamaya yardım ettik. Geleneksel DASK-ODTÜ su savaşı bu sene daha da “haşin” bir şekilde gerçekleşti. Artık ortalıkta kuru noktası olan herhangi bir insan kalmamışken sessizce üstümüzü değiştirdik, yine ıslanırız korkusu ile herkese uzaktan el sallayıp biraz mahzun arabaya bindik. Bu aileyle bir daha ne zaman bir araya gelebileceğiz bilmiyoruz. Bu yaylalarda medeniyetten tamamen uzakta; hepimizin gerçek hayatlarını, stresini, seviyesini bir kenara bırakmış olarak geçirdiği bu 3-4 gün bizim bütün yıl hayallerimizde yaşıyor.

11234916_620510234718588_1646109001531927692_n

One Response to ADAM 2015’in ardından

1. Haluk Akalın

Kertenkeleler süper bi yarış çıkarmışsınız. Tebrikler.
    İnşallah seneye ben de ordayım. 🙂